Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els criteris de valoració dels rànquings universitaris com a reflex de la missió de la universitat?

    1. [1] Universitat Pompeu Fabra

      Universitat Pompeu Fabra

      Barcelona, España

    2. [2] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015, 2015, ISBN 978-84-8458-453-7, págs. 487-493
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquest treball el nostre objectiu es observar com a l’hora d’escollir entre possibles universitats on estudiar, els futurs estudiants universitaris i les seves famílies consulten els rànquings universitaris. És per aquest motiu que el lloc on queda la universitat en el rànquings pot ser un factor determinant a l’hora de captar nous estudiants. L’afany de les universitats per ocupar els primers llocs dels rànquings poden determinar les seves línees d’actuació. És per aquest motiu que la pregunta del present treball és si els criteris de valoració que utilitzen els rànquings reflecteixen la missió de la universitat. En quant al disseny i metodologia analitzem els criteris i el pes dels criteris que són utilitzats pels rànquings a l’hora de valorar les universitats. Els rànquings analitzat seran tant internacionals com nacionals. Els resultats obtinguts demostren que els rànquings donen més pes a funcions com la recerca i deixen més de costat aspectes com l’entrenament professional, la reproducció cultural o la missió social de la universitat. Cal analitzar i reflexionar sobre els criteris utilitzats per valorar les universitats per tal d’evitar que les actuacions de les universitat s’allunin de les missions que li són encomanades, posant el perill la raó de ser de la universitat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno