Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Noves metodologies per a la innovació en la docència d’assignatures de laboratori en la Llicenciatura en Química

Samuel Carda-Broch, Maria Rambla Alegre, Mayte Gil Agustí, Josep-Salvador Esteve i Romero, Maria Jose Ruiz Angel

  • L'adopció del sistema europeu de transferència de crèdits (ECTS) suposa un canvi en el sistema i en la metodologia d'ensenyança, per la qual cosa el centre de gravetat es desplaça des de l'ensenyança a l'aprenentatge, fomentant l'autoaprenentatge al llarg de la vida. En el nou model d'aprenentatge, les decisions les pren l'estudiant, és a dir, se centra l'actuació en l'estudiant en les diferents dimensions que confluïxen en el procés (metodologia, temporalització, continguts, itineraris formatius, etc.). L'objectiu de l'ensenyança és que l'estudiant aprenga. Així, l'organització del sistema de formació s'estructura al voltant del temps i l'esforç que un estudiant tipus ha de dedicar a l'estudi i al treball acadèmic.

    S’ha realitzat un canvi en l’avaluació a les assignatures Laboratori Químic I (IA10) i Laboratori Químic IV (IA19) que s’imparteixen respectivament en segon i tercer curs en la Llicenciatura en Química (en la part de Química Analítica) i sobre tot en la metodologia que ara està centrada en l’alumnat la qual cosa ha portat a obtindre un resultat diferent en l’aprenentatge de l’estudiantat que ha estat més autònom. Aquest ha demostrat una bona predisposició a treballar i aprendre. Això s’ha vist reflectit en una millora considerable de la nota respecte a altres anys.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus