Colombia
As part of an educational improvement policy, the Colombian Ministry of Education has issued an education law that establishes specific characteristics that teaching programs in Colombia must meet in order to be certified by the government. The primary objective of this article is to show how, by following those features, foreign language pre-service teachers’ education perpetuates homogenization instead of interculturality. The rules stated by the Ministry of Education erase the critical and democratic characteristics teaching programs should have in order to be open spaces for diversity. This article, then, is an attempt to rethink pre-service teachers’ education based on an intercultural perspective that accounts for cultural diversity
Como parte de una mejora de la política educativa, el Ministerio de Educación de Colombia emitió una ley de educación que establece las características específicas que los programas de enseñanza en Colombia deben cumplir para ser certificados por el gobierno. El objetivo principal de este artículo es mostrar cómo, al seguir esas características, la formación inicial de los profesores en un idioma extranjero perpetúa la homogeneización en lugar de la interculturalidad. Las normas establecidas por el Ministerio de Educación eliminan las características críticas y democráticas que deben tener los programas de enseñanza para ser espacios abiertos de diversidad. Este artículo, entonces, es un intento de repensar la formación inicial de los maestros en una perspectiva intercultural que dé cuenta de la diversidad cultural.
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