Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Análise comparativa dos dous últimos decretos de distribución de linguas no ensino galego

    1. [1] Universidade de Vigo

      Universidade de Vigo

      Vigo, España

  • Localización: Estudos de lingüística galega, ISSN 1889-2566, Nº. 12, 2020, págs. 31-65
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • Analysis of last two decrees of language distribution in Galician education
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Since the application of the law of linguistic normalisation most efforts to achieve the recuperation and the dignification of Galician language were addressed to education, because it was considered one of the main fields of involvement. However, the language treatment in the classrooms was frequently described as minimum or of low intensity until the arrival of the coalition government of the Partido dos Socialistas de Galicia and the Bloque Nacionalista Galego, which applied the Decreto 124/2007, do 28 de xuño, polo que se regula o uso e a promoción do galego no sistema educativo [2007/124 Decree, June 28, regulating the use and promotion of Galician in the education system]. This text represents the biggest advancement made for the normalisation of Galician language in the classroom, by prioritising its use in order to counteract the privileged (and dominant) social uses of Spanish in the other social areas.Nevertheless, when the Partido Popular de Galicia won the autonomic elections in 2009, the decree 124 was eliminated and replaced by Decreto 79/2010, do 20 de maio, para o plurilingüismo no ensino non universitario de Galicia [2010/79 Decree, May 20, for plurilingualism in non-university education in Galicia], so that a positive treatment of the Galician language was removed and this new government made an equitativave language distribution (just under a quantitative point of view) at school. Taking all this as a starting point, in this research we carry out a theoretical analysis of both texts to show which bilingual models were applied with each decree, aiming to show that the linguistic policies developed by the Xunta de Galicia frequently seem to be more related to ideological interests than to a real commitment to the Galician language.

    • galego

      Dende a entrada en vigor da Lei de normalización lingüística, a meirande parte dos esforzos a prol da recuperación e da dignificación social do galego foron dirixidos ao ensino non universitario, ao considerarse como un dos eidos de actuación principais. Porén, o tratamento que se lle deu á lingua galega nas aulas foi cualificado a miúdo como de mínimos ou de baixa intensidade, polo menos ata a chegada da coalición de goberno entre o Partido dos Socialistas de Galicia e o Bloque Nacionalista Galego: durante o seu período ao mando da Xunta, a devandita coalición aplicou o Decreto 124/2007, do 28 de xuño, polo que se regula o uso e a promoción do galego no sistema educativo. Este texto representa o maior avance rexistrado cara á normalización do idioma nas aulas, priorizándose o seu emprego para contrarrestar os usos sociais privilexiados (e dominantes) do castelán no resto da sociedade. Non obstante, coa vitoria do Partido Popular de Galicia nas eleccións do 2009, o Decreto 124 foi derrogado e substituído polo Decreto 79/2010, do 20 de maio, para o plurilingüismo no ensino non universitario de Galicia, co que en esencia se suprimiu o tratamento favorable á lingua nas aulas e se fixo unha distribución igualitaria, baixo unha perspectiva estritamente cuantitativa, entre o galego e o castelán. Partindo disto, neste estudo elaboramos unha análise contrastiva de ambos os dous textos para amosar que modelos de educación bilingüe se aplicaron con cada decreto, intentando demostrar que a miúdo as políticas lingüísticas desenvoltas pola Xunta no ensino pretenderon manter a desigualdade entre as dúas linguas oficiais, máis que responder a un verdadeiro compromiso pola normalización do galego.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno