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Resumen de First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons

Christian Peake, Jennifer Moscoso Mellado, Ernesto Guerra

  • español

    Las habilidades para representar cantidades de forma simbólica y no simbólica predicen la habilidad de cálculo aritmético. Registrar los movimientos sacádicos durante la percepción de estos estímulos permite inferir el procesamiento cognitivo en el momento en que está teniendo lugar. El objetivo de investigación fue estudiar la duración de la primera fijación durante la percepción de estímulos numéricos simbólicos y no simbólicos. Se evaluó a 32 estudiantes universitarios en la comparación de estímulos numéricos simbólicos y no simbólicos mientras se registraban sus movimientos oculares, además, respondieron una tarea de cálculo. Los participantes dedicaron más tiempo a mirar primero el estímulo de mayor magnitud durante la ejecución de la comparación (ya sea simbólica o no simbólica). Esta medida no resultó predictora de la habilidad de cálculo. La duración de la primera fijación resultó ser una medida bottom-up de procesamiento del estímulo, que recoge un estadio inicial de la comparación numérica.

  • English

    The ability to represent quantities, either in a symbolic or non-symbolic format, predicts calculation skills. Recording the saccades during gazing at these stimuli allows us to infer the cognitive processing taking place at that moment. The purpose of this research study was to analyse the duration of the first fixation during symbolic and non-symbolic numerical stimuli. We evaluated 32 university students through symbolic and non-symbolic number comparison tasks while recording their eye movements. In addition, they answered a calculation task. Participants spent more time looking first at the stimulus of greater magnitude during the execution of the comparison task (regardless of the presentation format). This measure was not a predictor of calculation skills. The duration of the first fixation was interpreted as a bottom-up measure during numerical stimuli perception, and therefore during the initial stage of cognitive processing.


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