Luis Fernando Pérez Chávez, María Luisa Zagalaz Sánchez, Carmen González González de Mesa
El objetivo del estudio es analizar la Calidad de Vida Laboral (CVL) y los indicadores de gestión de formación (GF) de profesores de la Universidad Nacional de Chimborazo (UNACH). El fundamento es la Teoría Psicológica de CVL y Calidad Total. El tipo de investigación es analítica; la metodología es cuantitativa, con diseño no experimental de tipo transversal. Se aplicaron dos instrumentos, el cuestionario CVP-35 y cuestionario (GF) a una muestra de 251 profesores. Los resultados obtenidos muestran correlación entre los factores estudiados. Se concluye que, a más carga de trabajo menos valoran la gestión de formación y viceversa
The objective of the study is to analyze the Quality of Work Life (CVL) and the training management indicators (GF) of teachers from the National University of Chimborazo (UNACH). The foundation is the Psychological Theory of CVL and Total Quality. The type of investigation is analytical; the methodology is quantitative, with a non-experimental cross-sectional design. Two instruments, the CVP-35 questionnaire and the questionnaire (GF), were applied to a sample of 251 teachers. The results obtained show a correlation between the factors studied. It is concluded that the more workload the less they value training management and vice versa.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados