Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de How are the Children of Immigrants Assimilating?: The Effects of Individual, Neighborhood, Coethnic Community, and National Origin Group Characteristics on Education in San Diego

Rennie Lee

  • English

    How immigrants’ children will integrate to US society is of ongoing debate. This study examines which assimilation pathway immigrants’ children are following. This study examines how four factors—individual, neighborhood, coethnic community, and national origin group—affect the children of immigrants’ educational attainment. I analyze a unique data set that matches individual survey data from the Children of Immigrants’ Longitudinal Survey (CILS) dataset with coethnic community, neighborhood, and group level data. The results indicate that coethnic community, group, and individual factors simultaneously influence the children of immigrants’ education, showing evidence for the selective assimilation pathway.

  • English

    Cómo los hijos de los inmigrantes se integran a la sociedad de Estados Unidos es un tema de continuo debate. Este estudio examina qué vía de asimilación están siguiendo los hijos de inmigrantes. Este estudio examina cómo cuatro factores —individuales, el barrio, la comunidad de la misma etnia, y el grupo de origen nacional— afectan los logros educativos de los hijos de inmigrantes. Analizo un conjunto de datos únicos que coincide con los datos individuales de las Encuesta Longitudinal de Hijos de Inmigrantes (CILS) de una comunidad de la misma etnia, el vecindario y los datos a nivel de grupo. Los resultados indican que la comunidad de la misma etnia, el grupo y los factores individuales influyen de forma simultánea la educación de los niños de los inmigrantes, mostrando evidencia de la vía de asimilación selectiva.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus