Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La producció dels sons oclusius del català per part dels aprenents sinòfons: estudi contrastiu, anàlisi d'errors i propostes de millora

Liyun Wang

  • català

    Aquesta contribució s'insereix en el camp de la didàctica de la llengua catalana com a llengua estrangera i, m.s concretament, en el de la fonologia contrastiva. Es contrasten els fonemes oclusius del català i el xinès estàndard —putonghuà— en l'àmbit segmental i el suprasegmental sil·làbic (distribució en la síl·laba) per tal de preveure les dificultats que han d'afrontar els sinoparlants abans de dominar la pronunciació dels sons oclusius i aproximants del catal`à. L'estudi de camp es basa en la producció de /p-b/, /t-d/, /k-g/ del catal. per part de 19 estudiants universitaris d'origen xinès de 20-35 anys que residien a l'àrea metropolitana de Barcelona. Es parteix d'un corpus format per 115 mots o compostos amb /p-b/, /t-d/ i /k-g/ en diferents posicions sil·làbiques (obertura simple o complexa a l'inici o interior de mot, coda simple o complexa a l'interior o al final de mot), a fi de poder realitzar un estudi com m´és ampli possible dels tipus d'errors o imprecisions que poden presentar els aprenents xinesos. Basant-se en els errors detectats, es proposen estratègies didàctiques per millorar la pronunciació dels aprenents sinòfons.

  • English

    This contribution is inserted in the field of teaching Catalan language as a foreign language and, more specifically, in contrastive phonology. The paper contrasts plosive phonemes of Catalan and Standard Chinese —Putonghua— in segmental and suprasegmental syllabic (syllable distribution) domains in order to anticipate the difficulties that Chinese L1-speakers must face before mastering the pronunciation of plosive and approximant sounds in Catalan. The research is based on the production of /p-b/, /t-d /, /k-g/ in Catalan by 19 university students of Chinese origin aged 20-35 living in the urban area of Barcelona. The analyzed corpus consists of 115 words or compounds with /p-b/, /t-d/ and /k-g/ in different syllabic positions (simple or complex opening at the beginning or inside of a word, simple or complex coda inside or at the end of a word), in order to be able to carry out a study encompassing as much as possible the different types of errors or inaccuracies that Chinese learners may present when speaking Catalan. Based on the errors that we detected, didactic strategies are proposed to improve the pronunciation of these learners.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus