Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Seguint els passos de Sant Vicent Ferrer al Regne de Nàpols i Sicília

Anna Maria Compagna

  • català

    Al present article es proposa fer una ullada a alguns elements que permeten afirmar que el culte al sant, al sud d’Itàlia, és viu i es pot veure a partir de diferents textos, pintures en esglésies i festes, tot començant per la Summa dei re di Napoli e Sicilia e dei re d’Aragona, text hisoriogràfic del valencià Llop de Espejo, copiat a Nàpols el 1468. El que llegim a la Summa, a propòsit de la canonització del sant el 1455, ens permet veure que aquella data va ser el primer moment en què la presència del frare ja difunt es va fer notar de forma potent, no sols entre els valencians, sinó també entre tots els súbdits del regne de Nàpols. Malgrat que entre el 1406 i el 1407 no siga fàcil saber on va estar el sant, no sembla que haja pasat pel sud ni pel cenre d’Itàlia. Amb tot, si es mira l’elenc de les obres d’art que representen al sant a l’àrea italiana, es veurà que les localitats on es poden veure es troben distribuïdes de manera equànime per tot el territori italià i tenen unes motivacions anàlogues. No és certa la creença que el culte al sant siga més intens al sud.

  • English

    We propose some pieces that make it possible to affirm that the Saint’s cult in the South of Italy is alive and continues throughout the centuries in various types of texts, in paintings, in churches and in related festivals, starting with Summa dei re di Napoli e Sicilia e dei red’Aragona, historiographic text of the Valenzano Lupo de Spechio (Naples, 1468). Now what we read in Summa, about the canonization of the Saint in 1455, allows us to state the date of the event was the first moment in which the presence of the now defunct friar had to be noticed in a striking way not only among the Valencians, but also among the subjects of the Kingdom of Naples. And even if between 1406 and 1407 it is difficult to follow the Saint on his apostolic journeys, he does not seem to have passed either to the South, or to Central Italy. Yet, if you look at the list of works of art depicting the Saint in the Italian area, you will see that the locations where they are located are equally distributed throughout Italy and have more or less similar motivations. So it is not true that what is commonly believed is that in Italy the cult of the Saint is particularly felt in the South.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus