Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Colour, light and wonder in Medieval Islamic Aesthetics

    1. [1] King Abdulaziz Center for World Culture
  • Localización: Imago & mirabilia: les formes del prodigi a la Mediterrània medieval / coord. por Anna Orriols i Alsina, Jordi Cerdà Subirachs, Joan Duran Porta, 2020, ISBN 978-84-490-9341-8, págs. 259-270
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      A partir de textos diversos, aquest breu article proporciona una visió de l'estètica islàmica medieval, en particular de la seva preocupació per la importància del color, la llum, l'efecte meravellós, la seva generació i la mirada contemplativa en l'art i l'arquitectura. Les descripcions de l'arquitectura provenen de fonts variades, que inclouen tractats científics, relats, literatura de viatges i poesia, així com els diccionaris clàssics àrabs. L'anàlisi s'amplia també a les descripcions bizantines de les cúpules islàmiques de mocàrabs, que permeten fonamentar aquest discurs en un context intel·lectual medieval que ajuda a clarificar la dimensió estètica del color en els edificis. Aquest recull de descripcions de materials i experiències porta a considerar la vivència d'«admiració» o «meravella» que sovint es descriu amb relació a determinats materials. Aquestes descripcions es comparen amb diversos estudis materials que suggereixen la tendència a crear lluminositat i la possible utilització intencionada de materials per tal d'arribar a obtenir una particular experiència estètica de l'objecte.

    • English

      By drawing on a range of literature, this brief paper provides an insight into medieval Islamic aesthetics and particularly its concern with the importance of colour, light and wonderment, their generation, and how they are gazed upon contemplatively in art and architecture. Descriptions of architecture are drawn from a variety of sources including scientific treatises, histories, travelogues and poetry, as well as classical Arabic dictionaries. The analysisis also extended to Byzantine descriptions of Islamic muqarnas domes, thus setting it in a medieval intellectual context toshed light on the aesthetic dimension of the use of colour in buildings. Together, these descriptions of materials and experiences lead to considerations of "awe" or "wonder" that are often described in relation to particular materials. Such accounts are then compared with various material studies that suggest an inclination towards creating luminosity and that materials may have been used intentionally to elicit a particular aesthetic experience of the object.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno