Málaga, España
The Cubists reorganised at the beginning of the First World War. The boundaries that had hitherto existed between the artists who exhibited in the salons and the Cubists commissioned by Kahnweiler disappeared as they merged to form a single group. The emergence of new techniques and themes caused some to doubt the legitimacy of certain members of this new formation. Some of these doubts are expressed in articles written by those who, at first, seemed to defend the movement against the prevailing demand for a return to order. This paper aims to explore the similarities in some of these artists’ works with a view to identifying possible loans and influences that could explain the interrelationships between them
Al inicio de la Primera Guerra Mundial el grupo cubista se reorganiza. Los límites antes establecidos entre aquellos que exponían en los salones y los cubistas contratados por Kahnweiler desaparecen y todos ellos pasarán a integrar un único grupo. Aparecen nuevas técnicas y temáticas que hacen dudar a algunos sobre la legitimidad de ciertos integrantes del nuevo grupo cubista. Algunas de estas dudas son plasmadas en artículos firmados por aquellos que en un principio, parecen defender el movimiento ante la imperante demanda del retorno al orden. Este artículo pretende sondear las similitudes presentes en algunos de las obras realizadas por algunos de estos artistas con el fin de establecer posibles préstamos e influencias que pudieran justificar sus interrelaciones.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados