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Resumen de Academic Motherhood in Mathematics Teacher Education during COVID-19: Breaking the Silence and Shifting the Discourse

Eugenia Vomvoridi Ivanovic, Jennifer K. Ward

  • español

    A pesar de decenios de cambios sociales y reformas institucionales, la brecha de género en el ámbito académico sigue existiendo en muchos países del mundo y afecta de manera desproporcionada a las mujeres con hijos. Los primeros indicadores sugieren que COVID-19 ampliará esta brecha y exacerbará los problemas que enfrentan las madres académicas. Utilizamos la literatura existente sobre la maternidad académica para dar sentido a nuestras experiencias vividas, trabajando para reenmarcar piezas que tan a menudo se ven como déficits a activos para nuestro trabajo en la educación matemática. Esperamos que esto traiga visibilidad a las formas invisibles en que nuestras identidades como madres informan nuestro trabajo como educadores de profesores de matemáticas e investigadores. Concluimos este ensayo con un llamamiento a la comunidad universitaria de educación matemática para que rompa el silencio en torno a las desigualdades asociadas a la maternidad académica en nuestro campo y cambie el discurso de los déficits de las madres académicas a puntos de vista orientados a los activos.

  • English

    Despite decades of social change and institutional reform, the academic gender gap continues to exist in many countries around the world and disproportionately affects women with children. Early indicators suggest that COVID-19 will widen this gap and exacerbate issues academic mothers face. In this essay we seek to raise awareness to the challenges and tensions academic mothers in mathematics education face both outside of and during a pandemic. We use existing literature on academic motherhood to make sense of our lived experiences, working to reframe pieces that are so often viewed as deficits to assets for our work in mathematics education. We hope that this will bring visibility to the invisible ways our identities as mothers inform our work as mathematics teacher educators and researchers. We conclude this essay with a call for the university-based mathematics education community to break the silence around the inequities associated with academic motherhood in our field and to shift the discourse from deficits of academic mothers to asset orientated views.


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