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Resumen de Modification of hostile interpretation bias and self-reported aggression in juvenile delinquents: A randomized controlled trial

Zhihong Ren, Ziyi Zhao, Xianglian Yu, Lin Zhang, Xu Li

  • español

    Antecedentes/Objetivo El modelo de procesamiento de información social sostiene que el comportamiento agresivo está relacionado con la interpretación hostil de señales sociales ambiguas, lo que sugiere que una intervención que reduzca las interpretaciones hostiles podría reducir la agresión. Se evaluaron los efectos de la modificación del sesgo cognitivo para la interpretación (CBM-I, por sus siglas en inglés) sobre el sesgo de interpretación hostil y conductas agresivas autoinformadas de delincuentes juveniles, teniendo en cuenta el sesgo de interpretación hostil inicial como posible moderador del efecto de la intervención.

    Método Cincuenta y seis delincuentes juveniles varones (16-18 años) se asignaron al azar al grupo CBM-I (n = 28) o al grupo lista de espera (n = 28). El sesgo de interpretación y el comportamiento agresivo autoinformado se evaluaron en pretest y postest.

    Resultados Las interpretaciones positivas de los participantes en el grupo CBM-I aumentaron significativamente en comparación con el grupo Lista de espera. El efecto de la intervención de CBM-I sobre la agresión autoinformada fue significativo solo para delincuentes con un alto sesgo de interpretación hostil en el pretest.

    Conclusiones CBM-I puede mejorar significativamente el sesgo de interpretación positiva de delincuentes juveniles y reducir la agresión física autoinformada en algunos delincuentes juveniles masculinos

  • English

    Background/Objective The social information processing model holds that aggressive behavior is closely related to the hostile interpretation of ambiguous social cues, suggesting the possibility that an intervention that reduces hostile interpretations could reduce aggression. This study in Mainland China evaluated the remediating effects of cognitive bias modification for interpretation (CBM-I) on the hostile interpretation bias and self-reported aggressive behaviors of male juvenile delinquents, taking into account initial hostile interpretation bias as a possible moderator of the intervention effect.

    Method Fifty-six male juvenile delinquents aged 16-18 were recruited and randomly assigned to the CBM-I group (n = 28) or the Waiting-List group (n = 28). Interpretation bias and self-reported aggressive behavior were assessed at pre-test and post-test.

    Results The positive interpretations of participants in the CBM-I group were significantly increased compared with participants in the Waiting-List group. The intervention effect of CBM-I on self-reported physical aggression was significant only for juvenile delinquents with high pre-test hostile interpretation bias.

    Conclusions CBM-I can significantly improve the positive interpretation bias of juvenile delinquents, and reduce the self-reported physical aggression for some male juvenile delinquents. The results have implications for providing low-cost and high-efficiency intervention for juvenile delinquents’ self-reported aggression behavior.


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