Niebla cerrada en la aldea. Las campanas de una iglesia llaman al Angelus. Olvidados maitines y laudes, trastocado el pulso vital de los feligreses, creen que anochece cuando apenas despunta el día. Y sin embargo, bajo la niebla cerrada, en procesión dividida, sus corazones siguen amando y odiando a quienes no ven mas que en estampitas. Así, menos alguno que siempre se queda dormido, los feligreses acuden una vez más a la llamada con devociones particulares. Por extraño que resulte, y a despecho de amenazas apocalípticas y las más sutiles del «rational choice model», ésa es probablemente una escena del paisaje electoral. Frente a determinismos estructurales y realineamientos por decreto, debemos reconocer las inercias que —sobre actitudes y comportamientos políticos— producen las vinculaciones cognitivas y afectivas entre ciudadanos y partidos. Sobre la existencia de tales vinculaciones en el caso español, gira este artículo.
Laino trinkoa basoko herrixkan. Angelusera deitzen dute elizako kanpaiek. Ahazturik jadanik maitine eta laudeak, eraldaturik elizkideen bizitzaren zaina, ilunabarra dela uste dute egunsentia hurran dagoenean. Eta, hala ere, laino trinkoaren azpian, prozesio tartekatuan, maitasun eta gorroto berbera beren bihotzetan irudietan baino ikusi ez dituzten haiekiko. Hala, beti loakarturik geratzen denaren salbuespenarekin, elizkideak berriro biltzen dira debozio partikularren deialdira. Harrigarria iruditu arren, eta apokalipsiaren eta rational choice model delakoaren mehatxua izan arren, hauteskunde paisaiaren eszena bat da hori, nonbait. Determinismo estruktural eta aginduz eginiko lerrokatzeei aurka, onartu egin behar ditugu herritarren eta alderdien arteko uztarketa kognitibo eta afektiboek —jarrera eta portaera politikoetan— sortarazten dituzten inertziak. Espainiar kasuan uztarketa horiek duten balizkotasunaz ari gara artikulu honetan.
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