Les «poètiques corporals» són una tendència predominant entre les autores catalanes de la segona dècada del segle XXI. Una inclinació comuna que comença a principis dels anys 2000 i que ha esclatat a la vegada que la producció poètica en català augmentava. És el cos el vehicle contra-hegemònic de les poetes catalanes del segle XXI? Aquest article pretén meditar sobre aquesta línia prestant especial atenció a l'escriptura dels fluids i les secrecions corporals, la maternitat i la materialitat del cos i els seus significats. De la mateixa manera, també serà objecte d'estudi com es connecten amb altres autores i amb les principals teories feministes. La subtil combinació de teoria i poesia es trena entre els versos que combinen diverses tendències i convergeixen en una varietat eclèctica i heterogènia. La metodologia utilitzada per a aquest estudi és, doncs, la lectura i anàlisi comparativa dels textos sota un paradigma feminista amb l'objectiu de proporcionar exemples de com s'utilitza el cos, no només com a llenguatge comú, sinó també com a pàgina i tinta per celebrar la imperfecció contra el cànon. A més, reflexionaré sobre el paper polític del cos, que s'erigeix com la veu contra el silenci i la imposició de la correcció sobre la carn.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados