Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La transició secundària-universitat: l'acollida als estudiants de primer curs

Joaquín Gairín Sallán, Mònica Feixas i Condom, José Luis Muñoz Moreno, Cristina Guillamón Ramos, Dolors Quinquer Vilamitjana

  • català

    Aquest estudi analitza els processos de transició de l'educació secundària a la universitat i, en concret, la incorporació i l'acollida dels estudiants de primer curs. L'estudi de camp realitzat a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) recull principalment les opinions de responsables institucionals, estudiants de primer curs, estudiants de secundària i organitzacions d'estudiants. Així mateix, s'analitzen documentalment les pràctiques de promoció, acollida i tutorització d'estudiants de primer curs d'altres universitats espanyoles i estrangeres. Els resultats revelen actuacions variades adreçades a la captació i l'acollida d'estudiants, però són escasses les vinculades amb els processos de tutoria i orientació dirigides al mateix col·lectiu. En qualsevol cas, es tracta de mesures estructurals que no sempre responen a les dificultats amb què es troben els estudiants o a les seves preocupacions, percepcions i expectatives.

  • Multiple

    Este estudio analiza los procesos de transición de la educación secundaria a la universidad y, en concreto, la incorporación y la acogida de los estudiantes de primer curso. El estudio de campo realizado en la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) recoge principalmente las opiniones de responsables institucionales, estudiantes de primer curso, estudiantes de secundaria y organizaciones de estudiantes. Asimismo, se analizan documentalmente las prácticas de promoción, acogida y tutorización de estudiantes de primer curso de otras universidades españolas y extranjeras. Los resultados revelan actuaciones variadas dirigidas a la captación y la acogida de estudiantes, pero son escasas las vinculadas con los procesos de tutoría y orientación dirigidas al mismo colectivo. En cualquier caso, se trata de medidas estructurales que no siempre responden a las dificultades con las que se encuentran los estudiantes o a sus preocupaciones, percepciones y expectativas.

  • English

    This study analyses the processes of transition from secondary education to the university, and specifically the induction and orientation of students in their first year of university. The field study performed at the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) primarily compiles the opinions of institutional leaders, students in their first year, students in secondary education and student organisations. Likewise, documentation on promotional practices, orientation and mentoring of students in their first year at Spanish and foreign universities is also examined. The results reveal a variety of actions aimed at recruiting and orienting students, but there are few links with the processes of mentoring and orientation aimed at the same group. In any event, these are structural measures that do not always fit in with the difficulties that students encounter or with their concerns, perceptions and expectations.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus