Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Cultura popular i cultura de masses

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: La cultura popular a debat / coord. por M. Dolors Llopart i Puigpelat, Joan Prat i Carós, Llorenç Prats, 1985, ISBN 84-85403-81-9, págs. 110-114
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
    • Texto Completo Libro  1    2  
  • Resumen
    • Encara que la sociologia nord-americana ha convertit pràcticament en sinònimes les expressions cultura popular i cultura de masses, la sociologia crítica europea, de tradició marxista, ha denunciat des de fa anys la fal·làcia semàntica d'aquesta identificació. Caldria reservar l'expressió cultura popular per designar el conjunt de pràctiques socials autogenerades per les classes populars, com el folklore de les comunitats agràries i pre-industrials, i que generalment són perpetuades per la tradició oral o artesanal. O fins i tot les pràctiques artístiques de certes comunes urbanes de l'Europa nòrdica, de concepció artesana i de significació social marginal. La cultura de masses, en canvi, és un fenomen que no apareix a Europa fins al segle XIX, com a resultat de la incidència de les primeres tecnologies de comunicació social (impremta, gravat, foto grafia, cartell) sobre la nova societat urbana i industrial.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno