Barcelona, España
En aquest article es presenten quatre activitats noves basades en la utilització del laboratori virtual de «The ChemCollective», destinades a l'ensenyament de la química a l'educació secundària, i se'n discuteix la integració en el currículum català de batxillerat. Les activitats «Identificació de substàncies il·legals», «Prova d'insaturacions», «Determinació i eliminació de la duresa de l'aigua» i «Un fungicida per a les fruites» estan contextualitzades i segueixen l'aproximació metodològica de la investigació dirigida. Es discuteixen també les observacions i els comentaris de la implementació de dues d'aquestes activitats a l'aula. Les activitats es poden trobar al web http://www.chemcollective.org/iqs/index_ca.htm i a l'aplicació de recursos al currículum (ARC) del Departament d'Ensenyament.
In this paper four new activities based on the use of virtual laboratory «The ChemCollective» for Chemistry education are presented and its integration in the Catalan school curriculum is discussed. The activities are «The identification of illegal substancies», «Saturation test», «Determination and elimination of the hadness of water» and «A fungicide for fruit». They are contextualized and based on the inquiry learning. We also discuss the observations and comments of the implementation of two of these activities in the classroom. These activities can be found on the web http://www.chemcollective.org/iqs/index_ca.htm and on the web of ARC of the Department of Education.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados