Barcelona, España
Existe abundante investigación sobre la teoría del amor cortés pero poca sobre su relación con los usos sociales. Las obras literarias y los tratados para la educación de la aristocracia sugieren que era ampliamente aceptado como pauta para la relación entre los sexos dentro y fuera del matrimonio y el estudio biográfico de los procesos matrimoniales del primer marqués de Cenete y del primer duque de Huéscar ponen de manifiesto que era usado como instrumento del cortejo y podía producir enamoramientos reales y radicales que llevaban al matrimonio, incluso contra la voluntad del linaje y de los reyes.
Ample research exists on the theory of courtly love but very little of it deals with the relation between the theory and social norms. Literary works and treatises on aristocratic education suggest that courtly love was widely accepted as a model on which to base the relationship between the sexes both from within marriage and from outside it. Biographical analysis of the marriage proceedings pertaining to the first marquis of Cenete and the first duke of Huéscar reveal that it was used as a contrivance of courtship and that it could result in real and progressive love relationships that ended in marriage, even to the point of transgressing the expectations of pedigree and royalty
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