Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Pedagogical Analysis of the Flipped Classroom Method in the Development of Reading Comprehension and Oral Production in the English language

Luis Eduardo Prado Yépez, Walter Santiago Mayorga Benavides, Miguel Angel Román Jaramillo, Magali Janeth Arévalo Arteta

  • español

    El siguiente estudio de investigación bibliográfica está orientado a presentar una revisión de la influencia del método de aula invertida en la comprensión lectora y producción oral en el idioma inglés. Este método demuestra brindar mejores oportunidades para que los estudiantes maximicen su aprendizaje en el aula de English as a Foreign Language / English as a Second Language, especialmente en lo que respecta al desarrollo de su pensamiento crítico, niveles de comprensión lectora, desarrollo de la fluidez lectora y motivación, también les brinda a los estudiantes más oportunidades para participar en clase, les ayuda a aumentar su confianza en sí mismos y un efecto positivo en la capacidad de comunicación oral en inglés de los participantes. Además, el desarrollo de la fluidez lectora es fundamental para que los estudiantes obtengan información para mejorar su comprensión lectora y su rendimiento oral. Finalmente, los hallazgos de los artículos revisados indican una influencia positiva de la implementación del método de aula invertida en estudiantes de English as a Foreign Language / English as a Second Language.

  • English

    The following bibliographic research aimed at presenting a review about the influence of the Flipped Classroom Method on reading comprehension and oral production in the English language. This method demonstrates to provide better opportunities for students to maximize their learning in the English as a Foreign Language/English as a Second Language classroom especially regarding to the development of their critical thinking, reading comprehension levels, reading fluency development and motivation, it also provides students more opportunities to participate in class, it helps them to increase their self-confidence and a positive effect on participants’ English oral communication ability. Moreover, reading fluency development is essential for the students to get information and not only to improve their reading comprehension, but also their speaking achievement. Finally, the findings from the reviewed papers indicate a positive influence of the implementation of the Flipped Classroom Method on English as a Foreign Language/English as a Second Language students.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus