Valladolid, España
La identidad cultural en las comunidades de la diáspora contemporáneas es dinámica, multifacética y cíclica. En la era de la modernidad reflexiva, es imperativo pensar en nuevas formas de conceptualizar la experiencia de los individuos desplazándose entre geografías múltiples. Un modelo de identidad para tales individuos no solo debería explicar la pluralidad del “ser,” sino también la fluidez del “devenir.” Este artículo analiza la cuestión de las identidades múltiples y cambiantes de los cuatro personajes principales de la novela intergeneracional de Jhumpa Lahiri The Namesake mediante el uso de un modelo interdisciplinario de gestión empresarial basado en la teoría de la reflexividad de Giddens. La relación reflexiva interna entre “el yo” y “el otro” a través de la articulación discursiva del viaje ontológico de los personajes de la novela destaca la naturaleza compleja de la construcción de la identidad de la diáspora.
Cultural identity in contemporary diasporic communities is dynamic, multifaceted, and cyclical. In the age of reflexive modernity, it is imperative to think about new ways of conceptualizing the experience of individuals straddling multiple geographies. A model of identity for such individuals should not only explain the plurality of “being” but also the fluidity of “becoming.” In this article, the question of multiple and shifting identities of the four main characters in Jhumpa Lahiri’s intergenerational novel, The Namesake, is explored using an interdisciplinary model from the field of business management based on iddens’ theorization of reflexivity. The inward reflexive relationship between the self” and the “other” through the discursive articulation of the ontological journey of the novel’s characters highlights the complex nature of diasporic identity construction.
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