Aquest article analitza les representacions sociolingüístiques del discurs a les xarxes socials d’usuaris d’Internet que s’oposen al model educatiu de conjunció, per tal de mesurar-ne la repercussió en la política educativa de la Generalitat i en el model educatiu. Tot i que aquest model en general ha trobat consens, han sorgit associacions per a la defensa del castellà i en contra de la immersió. Amb l’activitat d’aquestes associacions a les xarxes socials, els usuaris poden alimentar el debat en els seus comptes. Els comentaris que s’hi fan, sovint hostils a la immersió, mostren representacions i ideologies lingüístiques que consagren la supremacia del castellà i que s’inspiren en la doxa del nacionalisme lingüístic espanyol. Aquestes representacions desfavorables han generat un activisme dirigit a acabar amb la immersió, però no ha afectat la política educativa de la Generalitat. Ara bé, malgrat l’actitud defensiva de la Generalitat a partir de l’acció legal i la dels actors socials a favor de la conjunció, aquest model educatiu, víctima potencial de relacions de poder desiguals i de discursos esbiaixats en un espai mediàtic globalitzat, corre el risc d’haver d’evolucionar.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados