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Undoing nostalgia: A conversation on David Kelley’s antidotes to realism and modernity in Brazil

    1. [1] University of Southern California

      University of Southern California

      Estados Unidos

    2. [2] University of California Santa Cruz
  • Localización: post(s), ISSN-e 2631-2670, ISSN 1390-9797, Vol. 3, Nº. 1, 2017
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Deshaciendo la nostalgia: Una conversación sobre los antídotos de David Kelley para el realismo y la modernidad en Brasil
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      In this conversation, North American artist, David Kelley, and Brazilian-born art historian and critic, Tatiane Santa Rosa, discuss the legacies of modernity and modernization in Brazil. How do artists interfere in modes of representation such as ethnography that have been shaped by modernity? While “pre-globalization” Western capitalist enterprises operated through modernization and fostered the exploitation of natural environments throughout Latin America, modernity, as a Eurocentric mode of knowledge, coupled the body of the Other with nature, ultimately reproducing perverse essentialist discourses linked to colonization. The authors discuss these themes through two of Kelley’s works: Sieve (Pharmakon) and Transamazonia (Social Architecture).

       

    • English

      En esta conversación, el artista norteamericano, David Kelley, y la historiadora y crítica del arte brasileña, Tatiane Santa Rosa, discuten los legados de la modernidad y la modernización en Brasil. ¿Cómo interfieren los artistas en los modos de representación que han sido moldeados por la modernidad, tal como la etnografía? Mientras que en el periodo “pre-globalización”, las empresas capitalistas occidentales operaban a través de la modernización y fomentaban la explotación de los entornos naturales en toda América Latina; la modernidad, como un modo de conocimiento eurocéntrico, unió al cuerpo del Otro con la naturaleza, terminaba reproduciendo discursos esencialistas perversos vinculados a la colonización. Los autores discuten estos temas a través de dos de las obras de Kelley: Sieve (Pharmakon) y Transamazonia (Arquitectura Social).


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