La societat del segle XXI s’exposa als desafiaments d’un món que canvia ràpidament. Inclosa en aquesta realitat, l’educació és un reflex de totes aquestes transformacions i apareix la necessitat de canvi i millora de la teoria i la pràctica educativa. La recerca s’ha desenvolupat amb l’objectiu d'identificar les característiques culturals comunes entre centres educatius d’educació primària que s’enfoquen cap al canvi educatiu en el context català.En primer lloc, es presenta molt breument el marc teòric de referència basat en elements d’innovació educativa, cultura escolar, cultura innovadora i anàlisi de la realitat catalana quant a innovació. Les bases metodològiques i els aspectes empírics de la recerca són de tipus qualitatiu i estan centrades en l’estudi de tres casos d’escoles d’educació primària incloses en el Programa Escola Nova 21, escoles que es defineixen explícitament a favor dels canvis educatius per a a millora educativa del seu centre. A artir dels resultats de l’estudi es pot concloure que existeix una coherència entre les diverses manifestacions culturals dels tres centres(conceptuals, simbòliques i comportamentals);a més,presenten característiques comunes respecte a les dimensions de la innovació educativa.
21st century society faces the challenges of a rapidly changing world. Within this context, education reflects all the transformations, posing the need to change and improve educational theory and practices. The aim of this study has been to identify the common cultural characteristics among primary education centres that are focused on educational change in Catalonia.Firstly, the theoretical framework of reference based on elements of educational innovation, school culture, innovative culture, and the analysis of the Catalan reality with respect to innovation is briefly introduced. The methodological bases and the empirical aspects of the research are qualitative and focused on studying three cases of primary schools included in the New School 21programme. These schools are explicitly in favour of educational changes addressed to improving the education which they provide. From the results of the study, it may be concluded that there is a coherence between the various cultural manifestations (conceptual, symbolic, and behavioural) of the three schools, and that they have common characteristics in relation to the dimensions of educational innovation.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados