Yolanda Montero Plaza, Joan Tahull Fort, Èric Berga Sese
En els darrers anys s’està produint un procés de reflexió en la comunitat educativa catalana sobre la millora de l’educació i també sobre experiències innovadores i creatives dels centres educatius a partir de la transformació del pati. Aquest estudi presenta una reflexió, una descripció i una anàlisi pedagògica i també antropològica sobre l’experiència d’implementar canvis i millores en el pati de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. A més a més, mostra la implicació destacada de les famílies en les activitats realitzades. Per tal de realitzar aquesta investigació s’han entrevistat mestres i pares participants en el procés de millora del pati. Així mateix, els investigadors han participat en les activitats, realitzant una observació participant del procés. El resultat ha estat un estudi complet i aprofundit dels passos duts a terme i dels resultats obtinguts.
In recent years, in the Catalan educational community there has been a process of reflection on the improvement of education, as well as on innovative and creative experiences of schools based on the transformation of the playground. This study presents a reflection, a description and a pedagogical and anthropological analysis with respect to the experience of implementing changes and improvements in the playground of the Salvador Espriu school in Vallfogona de Balaguer. Likewise, it highlights the notable involvement of the pupils’ familiesin the activities carried out. To conduct this research, interviews were held with teachers and parents involved in the playground improvement process. The researchers also participated in the activities, carrying out a participative observation of the process. The result has been a complete in-depth study of the steps taken and the results obtained.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados