Castellón, España
L’experiència que presentem es va desenvolupar en un institut de secundària de Badalona amb alumnes que integraven un aula d’acollida i que, per tant, procedien d’un país estranger i no coneixien ni el català ni el castellà, fet que dificultava la incorporació directa a l’aula ordinària. Mitjançant un el treball interdisciplinar entre el professorat de català de l’aula d’acollida i el professor d’Educació Física podem veure com el joc multicultural és una eina per acostar i afavorir la comprensió de la llengua per part de l’alumnat nouvingut al mateix temps que l’eduquem en valors propis de la nostra societat. Així, mitjançant el joc s’enriquia l’expressió escrita, l’expressió oral i la comprensió de la parla dintre d’un context lúdic. L’experiència evolucionava mitjançant la inclusió dels alumnes en l’aula ordinària on jugant als seus jocs s’afavoria la inclusió ja que eren ells els que tenien el coneixement i comprensió de les normes, tàctiques i estratègies del joc de forma que la resta d’alumnes se’ls havien d’acostar per tenir èxit en els jocs.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados