Cinema in contemporary Nicaragua con-tinues to be produced despite an established industrial model in the country. This paper examines the “imperfect” filmmaking conditions that have shaped contemporary national cinema, and the mobilizing effects of video production led by women calling the shots. Examples of these filmmakers in-clude Maria Jose Alvarez, Martha Clarissa Hernandez, Florence Jaugey, and Rossana Lacayo. This paper examines how women filmmakers, since the end of Incine, have adapted to these less-than-ideal working conditions in order to generate a visual-ization of socio-cultural differences and to preserve the country’s recent history.
El cine nicaragüense ha persistido a pesar de no haber un modelo industrial establecido en el país. Este artículo examina las prácticas cinematográficas “imperfectas” del cine contemporaneo que han transformado el cine nacional, y los efectos de la producción de video realizado por mujeres como Maria Jose alvarez, Martha clarissa hernandez, florence Jaugey, y rossana lacayo. Este ensayo examina también como mujeres cineastas, despuésdel fin de incine, se han adaptado a estas con-diciones con el propósito de producer una visualización de las diferencias socio-culturales y preservaciónde la historia reciente del país.
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