Derived from a collaboration agreement with the Council of El Grado (Huesca), in which different actions were collected, they opened a space for debate and reflection, through a catalog of practices developed by students, for plannnig a future strategic lines that would influence the structure of renewed policies against the rural depopulation of the Somontano region. For meeting the call of the local corporation, a group of students from the subjects of Projects II, Projects IV and Projects VI developed a set of exercises that, worked in the format of "Vertical Workshop", were used to show new opportunities for the infrastructures, landscape and habitat, in the surroundings of El Grado Dam, and which were designed for thinking about how to solve the problem that is the object of the commission.
Derivado de un convenio de colaboración con el Ayuntamiento de El Grado (Huesca), en el que se recogían acciones de distinta índole, se planteó a la Universidad la posibilidad de abrir un espacio de debate y reflexión, a través del desarrollo de un catálogo de prácticas desarrolladas por estudiantes, desde donde planificar un futuro plan estratégico que incidiese en la vertebración de políticas renovadas contra la despoblación rural de la comarca del Somontano. Para satisfacer el llamamiento de la corporación local, un grupo de estudiantes de las materias de Proyectos II, Proyectos IV y Proyectos VI desarrollaron un conjunto de ejercicios que, trabajados en formato de “Taller Vertical”, sirvieron para mostrar oportunidades a nivel de infraestructuras, paisaje y hábitat, en el entorno de la Presa de El Grado, y que estuvieron orientadas a pensar sobre cómo paliar la problemática objeto del encargo.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados