Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Els sons del català: un recurs web per a l'aprenentatge i la recerca en l'àmbit de la fonètica i la fonologia catalanes

Xevi Pujol

  • català

    En aquest article ressenyem el recurs web d’Els sons del català ( http://www.ub.edu/sonscatala/ca), un projecte d'innovació docent iniciat l'any 2006 pels professors del Departament de Filologia Catalana de laUniv. de Barcelona Josefina Carrera-Sabaté, Clàudia Pons-Moll i Joan Solà amb la intenció de crear una eina telemàticaper a l'aprenentatge i la recerca en l'àmbit de la fonètica i la fonologia catalanes. D'aleshores ençà un gran nombre d'assessors i col·laboradors hem contribuït a desenvolupar aquest recurs. Es tracta d'un recurs polivalent que aplega continguts textuals i multimèdia molt diversos, de consulta fàcil, i molt significatius per a l'aprenentatge en el camp de la fonètica i la fonologia catalanes. El web es manifesta, doncs, molt útil com a recurs per a l'aprenentatge autònom tant per part d'estudiants de graus o de matèries en què es tracta la fonètica i la fonologia del català com per part d'aprenents de català que tenen aquesta llengua com a L2 o com a LE. Alguns aspectes del web el fan apte, també, com a suport per a la recerca. El web presenta una estructura coherent i senzilla que permet mostrar la informació de manera ordenada. Entre les diverses seccions del web descrites en aquest article destaquen la secció en què es mostra un inventari complet dels sons de cinc dels principals dialectes del català, organitzada en dues interfícies principals, la secció del glossari i la secció dels exercicis autocorrectius. Una enquesta resposta per part d'usuaris universitaris del web mostra que l'alumnat en fa una valoració global clarament favorable)

  • English

    n this article we review the web resource Els sons del català ( http://www.ub.edu/sonscatala/en), a teaching innovation project started in 2006 by the professors of the Departament de Filologia Catalana at the Universitat de Barcelona Josefina Carrera-Sabaté, Clàudia Pons-Moll and Joan Solà aiming at creating a virtual tool as means for teaching and research on Catalan phonetics and phonology. Since then several advisers and collaborators, among which is the author of the present article, have contributed to developing this website. The website is a versatile resource that gathers very diverse textual and multimedia content, easy to access, and very significant for learning in the field of Catalan phonetics and phonology. This website is, therefore, very useful as a resource for autonomous learning both by Bachelor and Master students enrolled in subjects that deal with phonetics and phonology of Catalan or by Catalan learners who have Catalan as L2 or as FL. Likewise, due to some of its assets Els sons del català can be regarded as a suitable resource for assisting research. The website has a coherent and simple structure, which makes information being displayed in an orderly manner. Amongst the sections of the website, described in this article, the following sections are worthy of remark: the section where a complete inventory of the sounds of five of the main Catalan dialects, organized into two main interfaces, is shown, the glossary section and the self-correction exercises section. A survey was carried out among university students who used Els sons del català as a learning tool and its results show that students make a clearly positive overall assessment of the website


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus