The aim of this paper is to show how campus novels work as a counter-hegemonic element of the university institution. As the emergence of the first system of thought in favor of reason and against myth appeared, in Plato’s Academy, so did its opposite, i.e. academic fictions, in favor of myth and against reason. Using the Foucaultian concept of power-knowledge, we trace a relationship between John Barth’s satirical novel Giles Goat-Boy and university life, which calls into question concepts such of truth in higher education.Keywords: university, power, academic fiction, John Barth, education.
Aquest article pretén demostrar que les novel·les de campus funcionen com un element antihegemònic respecte a la institució universitària. L’aparició del primer sistema d’educació racional a favor de la raó i contra el mite, l’Acadèmia de Plató, també comportava l’emergència del seu antagonista, les ficcions acadèmiques, a favor del mite i contra la raó dels filòsofs. Sota el concepte foucaultià del poder-saber, es traçaran les relacions entre la novel·la satírica Giles Goat-Boy, de John Barth, i la vida universitària, cosa que, necessàriament, ens portarà a qüestions com el concepte de veritat en l’educació superior.Paraules clau: universitat, poder, ficció acadèmica, John Barth, educació.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados