Objectiu. Disposar d’un instrument validat que identifiqui l’experiència en relació amb la satisfacció de pacients postingressats per covid-19 i el coneixement dels professionals.
Metodologia. Estudi descriptiu transversal; hi van participar 111 pacients i 175 professionals sanitaris. Es va realitzar un estudi pilot que valorava la fiabilitat i la validesa de l’enquesta mitjançant l’α de Cronbach, el coeficient de correlació intraclasse (CCI), l’índex Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) i l’anàlisi factorial confirmatòria (AFC).
Resultats. A l’enquesta aplicada a pacients es van obtenir 33 ítems distribuïts en 7 blocs; l’escala va mostrar una bona consistència interna (α de Cronbach = 0,799), amb un índex KMO (0,732) que va afavorir l’AFC a través de 8 factors que expliquen el 79,05% de la variància total i un CCI de 0,147; mentre l’enquesta a professionals va comptar amb 24 ítems distribuïts en 6 blocs, l’escala va mostrar una bona consistència interna (α de Cronbach = 0,954), amb un índex KMO (0,921) que va afavorir l’AFC a través de 2 factors que expliquen el 79,26% de la variància total i un CCI de 0,567, essent de moderada concordança.
Conclusions. L’enquesta dissenyada permet avaluar amb garanties el nivell de satisfacció de pacients postingressats per covid-19, així com els coneixements adquirits pels professionals de primera línia per al maneig i l’atenció als pacients amb covid-19, que permeten identificar punts crítics i implantar accions de millora en les dimensions d’atenció de qualitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados