Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els joves que vaguen i el consell dels grans absents: o de la crisi educativa a l’Atenes clàssica en la figura dramàtica del Protàgoras de Plató

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Anuari de la Societat Catalana de Filosofia, ISSN-e 2013-9543, ISSN 1130-4383, Vol. 30-31, 2019-2020, págs. 419-427
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Al Protàgoras, Plató hi representa una conversa sobre l’ἀρετή política i la seva possibilitat de transmissió. Deixant a banda els resultats de la disputa dialèctica entre Sòcrates i el sofista, la figura dramàtica del diàleg destaca per la presència d’un bon grapat de joves de prometedora carrera política, a la vegada que per l’absència dels seus pares o tutors, il·lustres estadistes i excel·lents ciutadans. És a partir de l’absència dramàtica d’aquests, al Protàgoras i en general al Corpus Platonicum, que la present comunicació ve a considerar que, per Plató, la crisi educativa que hauria dut Atenes al col·lapse, es deuria, abans que a la influència pedagògica de la sofística, a una certa retirada i abandonament de la família –i molt especialment de la figura paterna– de la cura per l’educació cívica i política dels fills en la seva joventut.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno