Arequipa, Perú
El objetivo de esta investigación es medir el nivel de cumplimiento de la responsabilidad social universitaria (RSU) en la Escuela de Administración de una universidad privada de Arequipa (UPA), con los instrumentos elaborados por Baca, Rondán y García del Junco (2017) y su método sistémico. Se concluyó que las autoridades de la Escuela de Administración de la UPA perciben que el 42.86% de los estándares no son cumplidos, el 41.76% de los estándares son considerados como oportunidades de mejora y el 15.38% de los estándares se cumplen plenamente. Por otro lado, la interacción con actividades de RSU de los stakeholders internos de la UPA es el siguiente: el 55.63% interactúa mucho y siempre, el 26.85% interactúa poco y el 17.52% no interactúa nunca. Las dimensiones que registran diferencias significativas en sus medias entre las distintas categorías de stakeholders son gestión organizacional, gestión ambiental y docencia.
The purpose of this study is to measure the level of compliance regarding university social responsibility (USR) in the School of Administration of a private university of Arequipa (PUA), with the instruments developed by Baca, Rondán and García del Junco (2017) and their systemic method. It was concluded that the authorities of the School of Administration of the PUA perceive that 42.86% of the standards are not met, 41.76% of the standards are considered opportunities for improvement and 15.38% of the stan- dards are fully met. The interaction of internal stakeholders with USR activities is as follows: 55.63% interact often or always, 26.85% have little interaction, and 17.52% have no interaction. USR dimensions that obtained significant differences in their means when comparing different stakeholder categories were organizational management, environmental management and teaching.
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