Ricardo Casañ Pitarch, Carolina Girón García, Christina Holgado Sáez
All sectors, including industry, business, and higher education, have the obligation to train in Education for the Development and Global Citizenship (EDGC), and therefore, in matters of social justice, equality policies or the environmental management and sustainability. However, there are no universal models to implement the EDCG at the university degrees. Hence, our educational proposal explains how to carry out quality training in the field of teaching English for the Specific Purposes at the Universitat Politècnica de València (UPV) through the design and execution of a serious videogame, which will train users both in global citizenship and with an international projection.
Todos los sectores, incluyendo la industria, los negocios y la educación superior, tienen la obligación de formar en materia de Educación para el Desarrollo y Ciudadanía Global (EpDyCG), y, por tanto, en temas de justicia social, políticas de equidad o la gestión del medio ambiente y la sostenibilidad. Sin embargo, no existen modelos universales para implementar la EpDyCG en los grados universitarios, por lo que nuestra propuesta educativa explica cómo llevar a cabo una formación de calidad en el ámbito de la docencia del inglés de fines específicos en la Universitat Politècnica de València (UPV), a través del diseño y ejecución de un videojuego serio, que forme a los y las usuarias tanto en ciudadanía global como en proyección internacional.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados