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Resumen de Et in Arcadia Eco: Law & Masonic Literature

Pauline Chakmakjian

  • español

    Este trabajo explora como la novela de Umberto Ecco, El péndulo de Foucault, pudo haber sido interpretada como una parodia de Holy Blood and Holy Grail por sus autores, Baigent y Leigh. Exploramos porqué Baigent y Leigh eligieron llevar a juicio la novela de Dan Brown “El Codigo Da Vinci” cuando la obra de Foucault era un caso parecido. Especialmente porque la obra de Eco es conocida como “El código Da Vinci del hombre que piensa”. Primero, hemos analizado la proximidad de las estructuras de la novela de Eco a la de Holy Blood and Holy Grail. Después, ilustramos las semejanzas temáticas en las obras de Brown y Eco para demostrar cómo cualquier intento de litigio contra cualquiera de las dos publicaciones, según los jueces que ajusticiaron el caso en el Tribunal Supremo y en el de Apelación del Reino Unido resultaría en la pérdida del caso para los demandantes.

  • English

    This paper explores how Umberto Eco’s novel Foucault’s Pendulum can be interpreted as a critical parody of The Holy Blood and The Holy Grail by the historians Baigent, Leigh and Lincoln respectively. We explore why two of these authors chose Dan Brown’s novel The Da Vinci Code as the object of their copyright grievance when Eco’s work was at least potentially an equal case. Especially since Eco’s work is frequently referred to as ‘the thinking man’s Da Vinci Code.’ First, we have analyzed the proximity of the structure of Eco’s novel with that of The Holy Blood and The Holy Grail’s. Second, we have highlighted the similarities between the themes in both Eco’s and Brown’s novels to show how any attempt of copyright litigation against either publication, according to the ruling of the judges in the United Kingdom’s High Court and Court of Appeal would still result in a loss for the claimants.


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