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Resumen de Emotions Experienced by Secondary School Students in English Classes in Mexico.

Mariza G. Méndez López

  • español

    Este estudio examinó la frecuencia de emociones de 845 (F = 448, M = 397) estudiantes de secundaria en la ciudad de Veracruz, México. Los estudiantes auto reportaron su experiencia de ocho emociones de logro, incluidas en el marco referencial de Pekrun (2006), mientras estaban en clases de inglés como lengua extranjera. Los estudiantes respondieron la versión corta del cuestionario de emociones de logro para filipinos S-AEQ-F (King, 2010). Los resultados revelaron una mayor frecuencia de esperanza, orgullo y disfrute, mientras que la desesperanza, la ira y el aburrimiento fueron reportados con niveles de frecuencia más bajos. Aunque los alumnos parecen experimentar las mismas emociones, se encontró una diferencia estadística en la experiencia de orgullo, ansiedad y vergüenza por parte de las alumnas. Los resultados también revelan que las alumnas declararon ser más competentes en inglés que los hombres. Se presentan los resultados del estudio y las implicaciones para el aprendizaje de lenguas extraneras.

  • English

    The present study examined the frequency of emotions experienced by 845 (F=448, M=397) secondary school students, in the city of Veracruz, Mexico, who self-reported their experience of eight achievement emotions, included in Pekrun’s (2006) framework, while attending foreign language classes. The students answered the Short Version of the Academic Emotions Questionnaire for Filipinos (S-AEQ-F) (King, 2010), with the results revealing a higher frequency of hope, pride, and enjoyment, while hopelessness, anger, and boredom were reported with lower frequency levels. Although female and male students seem to experience the same emotions, a statistical difference was found for the experience of pride, anxiety, and shame by female learners. Results also indicate that female students self-reported being more proficient in English than their male counterparts. The results of the study and the implications for language learning are also presented.


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