Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Scenarios, phases, roles and discourses of internet violence in a higher education institution

    1. [1] Universidad de Sonora

      Universidad de Sonora

      México

    2. [2] Universidad Nacional Autónoma de México

      Universidad Nacional Autónoma de México

      México

    3. [3] Universidad Autónoma del Estado de Morelos

      Universidad Autónoma del Estado de Morelos

      México

    4. [4] Universidad Autónoma de Tiaxcala, México
  • Localización: SUMMA: Revista disciplinaria en ciencias económicas y sociales, ISSN 2711-0788, Vol. 2, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Enero-Junio), págs. 65-82
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Escenarios, fases, roles y discursos de la violencia internauta en una institución de educación superior
  • Enlaces
  • Resumen
    • From the review of the theories of the cycle of violence, gender violence and the social construction of male and female identities, a non - experimental, exploratory and descriptive study was carried out with a nonrandom selection of students of a public university with the aim to establish a balance and a prospective expectation of violence. Theoretically it is based on the contributions of Mejia, Quezada & Garcia (2018); Mendoza, Carreon, Mejia & Garcia (2017); and Molina, Llamas & Garcia (2018), mainly. The results show that the synaptic weights are explained by incoming, and outgoing latent layers on the pre-contemplation of violence, contemplation of aggressive relationships and personal change. Lines alluding to the kind of relationship research, negotiation and consensus decision making to warn couple conflicts.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno