Gerona, España
Barcelona, España
El significat atribuït als conceptes de substància, element i àtom al llarg de la història ha estat clau en el procés de modelització de la composició de la matèria i les seves transformacions. L’article proposa l’ús del relat històric i la realització d’experiments senzills generadors de preguntes i d’evidències en una seqüencia-progressió per construir coneixement a partir d’una situació d’aprenentatge en el context de la sostenibilitat, per apoderar l’alumnat en la presa de decisions i l’elaboració d’arguments basats en la transformació de les substàncies i la conservació dels elements i dels àtoms.
The meaning attributed to the concepts of substance, element, and atom throughout history has been a key piece in the process of modeling the composition of matter and its transformations. The article proposes the use of the historical account and the realization of simple experiments that generate questions and evidence in a sequenceprogression to build knowledge from a learning situation in the context of sustainability, to empower students in making decisions and developing arguments based on the transformation of substances and the conservation of elements and atoms.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados