Mariana Buenestado Fernández, Cleofé Genoveva Alvites Huamani, Mari Carmen Caldeiro Pedreira
The teaching of mathematics, like the rest of the subjects, is in constant search of good teaching practices inorder for students to improve their skills. The incorporation of information and communication technologies(ICT) in education has opened up more possibilities for making learning more attractive. Specifically, this studyfocuses on the search and analysis of digital educational resources that help the acquisition of mathematicalcompetence in students of Compulsory Secondary Education. From the research, both pros and cons ofits use are obtained and the need to continue working in favor of media and digital literacy of teachers andstudents is certified.
La enseñanza de las matemáticas, al igual que el resto de las materias, está en constante búsqueda de buenas prácticas docentes con el objeto de que el alumnado mejore sus competencias. La incorporación delas tecnologías de la información y comunicación (TIC) a la educación ha abierto más posibilidades para que el aprendizaje sea más atractivo. En concreto, este estudio se centra en la búsqueda y análisis de recursos educativos digitales que ayuden a la adquisición de la competencia matemática en el alumnado de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). De la investigación se derivan pros y contra de su uso y se certifica la necesidad de seguir trabajando en pro de la alfabetización mediática y digital de docentes y discentes.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados