Montserrat Mitjans, Pilar Vinardell Martínez-Hidalgo, Antoni Díez, Rut Ferrer, Concepció Amat Miralles
La integració dels ensenyaments a l’espai europeu d’educació superior ha comportat la utilització deles tecnologies de la informació i la comunicació en la docència universitària. En aquest sentit, al’assignatura de Fisiologia i Fisiopatologia Humanes, assignatura obligatòria del nou grau deFarmàcia iniciada aquest curs 2009-10, s’ha introduït la realització de la pràctica del potenciald’acció a través del Campus Virtual. La pràctica està planificada per promoure l’aprenentatge icomprensió de processos fisiològics i per reforçar l’aprenentatge per recepció utilitzat a la classeexpositiva. La majoria dels estudiants matriculats a l’assignatura són alumnes adaptats al nou grau deFarmàcia i ja havien realitzat la pràctica de forma presencial a l’assignatura corresponent del plad’estudis anterior. Tot i això, el percentatge de participació registrat a les activitats proposades haestat molt positiu, de tal manera que ens encoratja a continuar amb aquesta experiència en un futur.La posada en marxa d’una activitat no presencial i la introducció d’eines d’avaluació a través delcampus virtual suposa una inversió d’esforç i de temps considerable, però també la possibilitatd’introduir activitats d’aprenentatge i d’avaluació en grups grans, que d’altra manera serien molt méscostoses de portar a terme
The European Higher Education Area implies a re-definition of the academic degrees promoting thedevelopment of new teaching methodologies based on information technology. In this sense, ateaching practice (potencial d’acció) was implemented in a web-based learning platform whileinitiating the core subject Fisiologia I Fisiopatologia I in the new Pharmacy degree (2009-10). The practice is planned not only to promote learning and understanding the physiological processes, butalso to reinforce such aspects explained during traditional lectures. However, during the formeracademic syllabus the practice was carried out in laboratory sessions by the vast majority of studentsenrolled in the current subject. Nevertheless, the high student’s participation in the on-line teachingpractice encourages us to continue with future endeavours. The implementation of web-basedlearning practices and evaluation tools is both hard and time consuming, but opens the possibility todevelop such activities in large student groups that would otherwise be much more expensive to carryout
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados