Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La redacció del Treball de Fi de Grau: Proposta didàctica per superar les mancances de la competènciaescrita acadèmica dels estudiants

    1. [1] Universitat Pompeu Fabra

      Universitat Pompeu Fabra

      Barcelona, España

  • Localización: VI CIDUI: Nuevos espacios de calidad en la educación superior: un análisis comparado y de tendencias, 2010, ISBN 978-84-8458-324-0, págs. 6458-6499
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • English

      The rhetorical awareness and the construction of a specific authorial voice are definingelements of academic writing competence, which every student should have acquired by theend of his/her degree. Even though over the past two decades a growing number of journalsand books have thoroughly explored the teaching of this competence – giving rise to the fieldof Language for Academic Purposes (LAP) –, much of the instructional material intended tohelp students to acquire academic writing skills has not been informed by the findings of thisresearch. This fact hinders scholarly development both at undergraduate and graduate levels,something which can be seen in the undergraduate theses carried out yearly by last yearstudents of Translation and Interpretation at Universitat Pompeu Fabra. Our research hasbeen carried out in two stages: 1) the analysis of a corpus of Translation and Interpretationundergraduate theses in order to assess the average level of academic writing and 2) thedesign of a pedagogic guide, based on the results of the previous analysis, to enable tutors to help students surmount their flaws in academic writing and thus to carry out a successfulundergraduate thesis.

    • català

      La consciència retòrica o el desenvolupament d'una veu autorial adequada són alguns delsaspectes bàsics de la competència escrita acadèmica, que tot universitari hauria d'haverassimilat al final dels seus estudis. Malgrat que, en els últims anys, s'ha publicat una granquantitat de treballs que exploren l'ensenyament d'aquesta habilitat –en el camp delLanguage for Academic Purposes (LAP)–, rarament els materials didàctics per millorar elnivell de prosa acadèmica dels estudiants s'elaboren tenint presents els resultats d'aquestesinvestigacions. Això posa traves al desenvolupament acadèmic a nivell de grau i de postgrau.En el marc dels estudis de Traducció i Interpretació de la UPF, el Treball de Fi de Graumostra, any rere any, una sèrie de mancances derivades del fet que els alumnes no hanassimilat aquesta competència. La recerca que presentem consta de dues fases: 1) l’anàlisi d’un corpus de treballs de fi de grau amb l'objectiu de determinar-ne el nivell mitjà deredacció acadèmica; i 2) partint dels resultats d’aquesta anàlisi, el disseny d’una guiadidàctica que permeti guiar els alumnes cap a la superació de les mancances detectades i laconsecució d'un bon Treball de Fi de Grau (i, de retruc, cap a l'assimilació de la competènciaescrita acadèmica).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno