Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Desenvolupament de competències bàsiques mitjançant un programa de música integrat. El cas del CEIPIEEM Son Serra

  • Autores: Llorenç Gelabert Gual, Víctor Alejandro Sánchez Azanza, Noemy Berbel Gómez
  • Localización: Anuari de l'Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, Nº. 2022, 2022 (Ejemplar dedicado a: Bones pràctiques en educació inclusiva), págs. 306-318
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El Centro Integrado de Educación Infantil, Primaria y Enseñanzas Elementales de Música (CEIPIEEM) Son Serra de Palma es el único centro de titularidad pública en las Illes Balears que ha combinado alumnado de itinerario integrado y no integrado en las mimas aulas. A partir de esta singularidad, nuestro estudio analiza el grado de adquisición de la competencia lingüística y matemática comparando los resultados de ambos itinerarios. Se han analizado, concretamente, los resultados de las pruebas de nivel realizadas a cuarenta alumnos de cuarto curso de educación primaria en las áreas de matemáticas, lengua catalana, lengua castellana y lengua inglesa. Además, se recogieron encuestas sobre el índice socioeconómico y cultural de las familias. Los resultados de las pruebas de nivel muestran diferencias entre los dos itinerarios, destacando siempre los del itinerario integrado de música por encima del resto en las cuatro competencias evaluadas. Una vez comprobado que el índice socioeconómico y cultural de las familias no es un elemento que condicione estos resultados, somos optimistas en cuanto a las potencialidades de una práctica musical frecuente, si bien cabe ser prudente a la hora de afirmar que existe una relación de causalidad entre el hecho de cursar estudios integrados de música y la mejora de las competencias no específicamente musicales.

    • català

      El Centre Integrat d’Educació Infantil, Primària i Ensenyaments Elementals de Música (CEIPIEEM) Son Serra de Palma és l’únic centre de titularitat pública a les Illes Balears que ha combinat alumnat d’itinerari integrat i no integrat a les mateixes aules. A partir d’aquesta singularitat el nostre estudi analitza el grau d’adquisició de la competència lingüística i matemàtica comparant els resultats d’ambdós itineraris. S’han analitzat, concretament, els resultats de les proves de nivell realitzades a quaranta alumnes de quart curs d’Educació Primària a les àrees de matemàtiques, llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa. A més d’això, es van recollir enquestes sobre l’índex socioeconòmic i cultural de les famílies. Els resultats de les proves de nivell mostren diferències entre tots dos itineraris, i destaquen sempre els de l’itinerari integrat de música per sobre de la resta en les quatre competències avaluades. Un cop comprovat que l’índex socioeconòmic i cultural de les famílies no és un element que condicioni aquests resultats, som optimistes quant a les potencialitats d’una pràctica musical freqüent, si bé cal ser prudents a l’hora d’afirmar que existeixi una relació de causalitat entre el fet de cursar estudis integrats de música i la millora de les competències no específicament musicals.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno