El treball analitza els recursos visuals de què se serveix Ramon Llull a la segona versió del seu sistema, l’Art demostrativa (vers 1283), per aconseguir una transmissió més eficaç de la informació. S’hi observa un desplegament de recursos de caràcter gràfic, cromàtic i d’impaginació d’una extraordinària originalitat, que accentua el que l’autor ja havia dut a terme a l’Ars compendiosa inveniendi veritatem (vers 1274) i resulta un estadi previ al replantejament complet que havia d’operar en l’Ars inventiva veritatis (1290). Es fa palès el dinamisme conceptual i formal que Llull demostra tothora en la seva obra.
The article analyzes the visual stratagems Llull uses in the second version of his system, the Art demostrativa (ca. 1283), in order to transmit information more effectively. Here we find a display of graphic features which include color coding and page layouts, all boasting extraordinary originality, accentuating what Llull had already introduced in the Ars compendiosa inveniendi veritatem (ca. 1274). The result represents a stage previous to the complete reorganisation of his system in the Ars inventiva veritatis (1290), yet another sign of the conceptual and formal dynamism that is continually evident in Llull’s work.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados