Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Investigating teachers’ and parents’ perceptions regarding the introduction of English in Greek preschools during the first stages of the EAN Project

Thomaï Alexiou, Efthymia Penderi, Marianthi Serafeim

  • español

    Este artículo presenta algunos de los resultados iniciales en relación con la nueva reforma educativa de introducción del idioma inglés en los centros preescolares de Grecia durante 2021-2022. La "Introducción del inglés en los centros preescolares", conocida como el Proyecto EAN, por sus siglas en inglés, tiene como objetivo desarrollar un marco pedagógico y metodológico adecuado para los profesores de inglés y los profesores de preescolar para la introducción del inglés en los centros preescolares griegos. El Proyecto EAN pretende apoyar a los profesores de inglés y de preescolar proporcionándoles un curso de formación completo, material educativo explicativo, y escenarios y actividades diseñadas específicamente para los niños de preescolar. Otro de los objetivos es apoyar y supervisar los centros preescolares, contribuyendo también a la evaluación formativa de esta innovadora iniciativa.  Los datos se recogieron mediante un cuestionario administrado a los profesores de EFL y de preescolar y a los padres. 

  • English

    orm of introducing the English language in preschools in Greece during 2021-2022. The “Introduction of English in Preschools”, known as the EAN Project, aims to develop the appropriate pedagogical and methodological framework for English language teachers and preschool teachers for the introduction of English in Greek preschools. The EAN Project seeks to support EFL and preschool teachers by providing them with a comprehensive training course, indicative educational material, scenarios, and activities specifically designed for preschool children. Another aim is to support and monitor the preschools while contributing also to the formative assessment of this innovative initiative.  The data were collected through a questionnaire administered to EFL and preschool teachers and parents. General perceptions, the benefits and the challenges related to the introduction of English in Greek preschools were investigated along with the effect of cooperation between all stakeholders. Analysis revealed that the perceptions are positive from all stakeholders while there 


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus