Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Els reptes de les altes capacitats intel·lectuals a les Illes Balears. Visió educativa

David Sánchez Llull, Cristina Bielsa Zarzoso

  • español

    Presentamos un estudio sobre las Altas Capacidades Intelectuales (ACI) a nivel educativo, tomando como punto de referencia los diferentes retos que debe afrontar el profesorado a la hora de desarrollar el proceso de enseñanza/aprendizaje de un alumnado que sobresale significativamente a nivel cognitivo. De este modo, definiremos el concepto de ACI y diferenciaremos el alumnado superdotado, talentoso, precoz o simplemente estimulado. Explicaremos la relación entre alumnado ACI y la categoría NEAE y la necesidad de favorecer su inclusividad y atención a la diversidad. Analizaremos el protocolo para detectar las ACI en las Islas Baleares y repasaremos el tipo de respuesta que podemos dar tanto a nivel educativo, familiar y por parte del Departamento de Orientación (DO). Para terminar determinaremos su prevalencia y calcularemos el número total de alumnado ACI que no detectamos y por tanto, perdemos cada año.

  • English

    We present a study on high intellectual abilities (HIA) at educational level, using as a bench-mark the challenges teachers must face in the teaching/learning process of a type of student who stands out significantly at cognitive level. We define the concept of HIA and differentiate between students who might be exceptionally gifted, talented, precocious or simply well-stimulated. We explain the relation among students with HIA and those with specific educational needs (SEN) and the need to promote their inclusion and attention to diversity. We analyse measures to detect HIA in the Balearic Islands and we review the type of response given at educational and familiar level, and by the school counselling department (SCD). Finally, we determine the prevalence and total number of HIA students that remain undetected and thus are lost every school year.

  • français

    Nous présentons une étude sur les hautes capacités intellectuelles au niveau éducatif dans les îles Baléares, en prenant comme point de référence les différents défis que les enseignants doivent affronter lors du développement du processus d’enseignement/apprentissage d’élèves qui excellent de manière significative au niveau cognitif. Ainsi, nous définirons le concept de « hautes capacités intellectuelles » et ferons la distinction entre les élèves surdoués, talentueux, précoces ou simplement stimulés. Nous expliquerons la relation entre les élèves ayant de hautes capacités intellectuelles et la catégorie de ceux qui ont des besoins spécifiques de soutien scolaire, et la nécessité de promouvoir leur inclusion et la prise en charge de la diversité. Nous analyserons le protocole pour détecter les hautes capacités intellectuelles dans les îles Baléares et passerons en revue le type de réponse que nous pouvons donner tant au niveau éducatif que familial et de la part du Département d’orientation (DO). Enfin, nous déterminerons leur prévalence et calculerons le nombre total d’élèves à hautes capacités intellectuelles que nous ne détectons pas et que, par conséquent, nous perdons chaque année.

  • català

    Presentem un estudi sobre les altes capacitats intel·lectuals (ACI) en l’àmbit educatiu a les Illes Balears, prenent com a punt de referència els diferents reptes que ha d’afrontar el professorat a l’hora de desenvolupar el procés d’ensenyament i aprenentatge d’alumnat que sobresurt significativament pel que fa al nivell cognitiu. D’aquesta manera, definirem el concepte d’ACI i diferenciarem l’alumnat superdotat, talentós, precoç o simplement estimulat. Explicarem la relació entre alumnat amb ACI i la categoria NESE (necessitats específiques de suport educatiu) i la necessitat d’afavorir la inclusivitat i l’atenció a la diversitat en aquest cas. Analitzarem el protocol per detectar les ACI a les Illes Balears i repassarem el tipus de resposta que podem donar en l’àmbit educatiu, familiar i del Departament d’Orientació (DO). Per acabar determinarem la prevalença d’alumnes amb ACI i calcularem el nombre total d’alumnes amb ACI que no detectam i que, per tant, perdem cada any.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus