A lo largo de su carrera como escritora, Michèle Roberts ha sido una de las autoras contemporáneas que ha reconstruido y reescrito las vidas de mujeres previamente olvidadas, marginadas y silenciadas. En su intento por reinscribir sus voces en la historia, Roberts ha reescrito, desde una perspectiva femenina, las vidas de santas, figuras bíblicas y otras escritoras. En su última colección de relatos cortos, "Mud: Stories of Sex and Love", todas las historias las protagonizan mujeres a las que Roberts da voz y con las que proporciona al lector nuevas visiones de la realidad previamente establecida. Este trabajo se centra en el análisis del relato “On the Beach at Trouville”, donde se examinan las estrategias que Roberts utiliza para presentar las vidas de Teresa de Lisieux y de Camille Monet desde sus propias perspectivas, así como la subversión de la construcción patriarcal de la historia.
Throughout her writing career, Michèle Roberts has been one of the contemporary women writers who has re-constructed and retold the lives of previously forgotten, silenced or marginalised women. In an attempt to re-inscribe their voice, Roberts has re-written history from the female perspective by going back to the lives of female saints, Biblical figures and other female writers. In her last collection of short stories, "Mud: Stories of Sex and Love", all the protagonists are women taken from historical or literary texts, to whom she has given voice, providing the reader with new visions of reality. This paper focuses on “On the Beach at Trouville”, and analyses the strategies Roberts has used both to present the lives of Thérèse of Lisieux and Camille Monet from their own perspectives and to subvert the patriarchal construction of history.
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