Beja (Santa Maria da Feira), Portugal
The aim of this paper is to think how food practices of a region are transformed into a tourist product and, more specifically, how the poor food of Baixo Alentejo, often considered as “non-food”, is valued in the restaurants at the beginning of 21st century.We will consider the case of Serpa, a town known for the traditional food practices that are still maintained and the quality offered by its restaurants. Besides, it is an attractive region for tourists, mainly Portuguese and Spanish, who, on weekends, cross the border to try “typical” and traditional food of the region.
El objetivo de esta comunicación es reflexionar sobre cómo las prácticas alimentarias de una región se transforman en un producto turístico y, más concretamente, cómo la mala alimentación del Baixo Alentejo, a menudo considerada como “no comida” aparece, a principios del siglo XXI, valorada en los restaurantes.Consideraremos el caso de Serpa, localidad conocida por las prácticas alimentarias tradicionales que aún se mantienen y la oferta de calidad en los restaurantes y como zona de atracción de turistas, principalmente portugueses y españoles, que los fines de semana cruzan la frontera para probar la comida “típica” y tradicional de la región.
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