Silvia Elena Jiménez Ordoñez, Astrith Esther Romero Vergara, Katia Ester Peñate
Objective. Design digital content in response to shortcomings in the written production of descriptive texts. Method. This is a descriptive, projective field research in which a survey of 30 teachers and a written test on the comprehension and production of descriptive texts were used, applied to 21 students. Results. it is evident that students understand descriptive texts, but that at the moment of writing they do not have the competences to generate this type of texts. For this purpose, a series of digital contents published in an open access blog is proposed, which can be used in the classroom in order to strengthen the production of descriptive texts. Conclusions. the development of descriptive writing skills implies late processes that are compatible with the nature of writing development; however, there are exercises adapted to the level of performance that contribute to the gradual consolidation of skills.
Objetivo. diseñar contenidos digitales como respuesta a las falencias en la producción escrita de textos descriptivos. Método. se trata de una investigación de campo, descriptiva, proyectiva en la que se usó la encuesta a 30 docentes y una prueba escrita sobre la comprensión y producción de textos descriptivos, aplicada a 21 estudiantes. Resultados. se evidencia que los estudiantes comprenden los textos descriptivos, pero que al momento de escribir no tienen las competencias para generar este tipo de textos. Para ello se propone una serie de contenidos digitales publicados en un blog de acceso abierto, que pueda ser usado en aula a fin de fortalecer la producción de textos descriptivos. Conclusiones. el desarrollo de competencias de escritura de textos descriptivos implica procesos tardíos que se compatibilizan con la naturaleza del desarrollo de la escritura; sin embargo, existen ejercicios adaptados al nivel de desempeño que contribuyen en la consolidación paulatina de las competencias.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados