Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Effectiveness of project-based learning at the secondary level in virtual classes by covid-19

Kelvison Alejandro Reyes Alcequiez

  • español

    The objective of this research is to analyze the effectiveness of project-based learning for algebraic expressions at the secondary level in virtual classes due to covid-19, determining within this analysis the level of satisfaction of the teacher and students when using said methodology virtually and the level ofachievement of competencies in the content of algebraic expressions presented by students at the end of the project during virtual classes by Covid-19. The methodology used was under the quantitative approach, where a checklist was applied to the teacher and a questionnaire and checklist to the students.Among the results, it is found that both the teacher and the students feel very satisfied with applying project-based learning in a virtual way, the students mostly achieved the expected competencies on the subject of algebraic expressions, since the project from the virtuality allowed him to workcollaboratively, feel motivated and be the protagonist of his own learning

  • English

    El objetivo de esta investigación es analizar la efectividad del aprendizaje basado en proyecto para expresiones algebraicas en el nivel secundario en clases virtuales por covid-19, determinando dentro de este análisis el nivel de satisfacción del docente y los estudiantes al emplear dicha metodología de formavirtual y el nivel de logro de las competencias en los contenidos de expresiones algebraicas presentada por los estudiantes al finalizar el proyecto durante las clases virtuales por Covid-19. La metodología empleada estuvo bajo el enfoque cuantitativo, donde se aplicó una lista de cotejo al docente y un cuestionario y lista de cotejo a los estudiantes. Dentro de losresultadosse encuentran que tanto el docente como los estudiantes se sienten muy satisfecho de aplicar el aprendizaje basado en proyecto de forma virtual, los estudiantes en su mayoría lograron las competencias esperadas sobre el tema de expresiones algebraicas, ya que el proyecto desde la virtualidad le permitió el trabajo colaborativo, sentirse motivados y ser protagonista de su propio aprendizaje


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus