Provincia de Talca, Chile
La Psicomotricidad Relacional puede ser un medio metodológico importante para los educadores, ya que propicia la interacción del educando con el medio, asocia el movimiento a lo lúdico y permite reforzar los diferentes aprendizajes adquiridos en la escuela; haciendo los procesos formativos más dinámicos, creativos y significativos para el alumno. El ensayo que se presenta a continuación surge de la experiencia aplicada en algunas escuelas básicas de la comuna de Talca, a partir de uno de los proyectos de investigación de la Facultad de Educación, y pretende dar a conocer de manera general los fundamentos, metodologías y estrategias de la Psicomotricidad Relacional.
The relational Psichomotor Domain can be an important methodology for teachers because it promotes the interaction between the learners and the environment. It is association of the movement with the game and it allows us to reinforce the different learnings acquired at school; making the processes more, dymamic creative and meaningful for the student. The essay presented below is based on direct experiential activities by the authors in some elementary schools from the city of Talca. Also, it is based on the inforation gathered in one of the research projects conducted at the College of Education, in the Univesidad Catolica del Maule. The purpose of this paper is to present, from a general perspective, the foundation, methodologies and strategies of the relational Psicomotor Domain.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados